Lilla syster på besök i stora Tokyo

 
Mellan den 2 och 10 februari så var min lillasyster Louise och hennes kompis Nathalie på besök hos mig här i Tokyo. Bilderna nedan är säkert inte i ordning efter dag och tog inte med alla för det hade blivit ett alldeles för långt inlägg. Haha, snarare bara så att jag inte orkar sitta och göra kollage av dem alla...

 
I alla fall både Louise och Nathalie kom och fick bo i mitt lilla 20 kvadrats rum, så hela rummet blev till en enda stor säng i princip, med min säng och två futons som täckte hela golvet! Så mysigt har mitt rum nog aldrig vart haha.
 
 
Dagen efter de kommit hit så var sushi prio ett så vi drog in till Shinjuku på Sushi-jakt. Helt ärligt så är jag inte så bra på matställen i Shinjuku så vi tog det första bästa vi kunde hitta efter ett tags letande. Det var lite dyrare än vi väntat oss men det var ju första dagen ute i Tokyo så det fick va haha.

Jag har gjort en vlogg om den dagen förresten! Under dagen så åkte vi även till min skola för att jag behövde signera ett papper till mitt JASSO-stipendium och så ville jag gärna visa Louise vart jag går i skolan, för hur kan jag inte när hon kom ända hit Japan liksom! Vi träffade även Amy i skolan och åkte sedan för att kolla runt lite i Nakano där hon bor. Ni kan klicka här för att kolla på vloggen på YouTube!
 
 
Vi kollade även runt lite i Lumine Est i Shinjukustationen, en affär hade dekorerat snyggt för Alla Hjärtans Dag och vi liksom hade en photoshoot där och Nathalie tog upp sin fina proffskamera och började knäppa bilder. Jag kunde se personalens blickar haha, hon ville nog att vi skulle lägga ner mer vågade inte säga nåt haha. Jag låtsasdes vara dum gaijin. Det är ett plus när man är med andra turist-supergaijins, man kan låtsas att man inte vet vad som är rätt och fel typ, i alla fall i sådana här situtationer, det finns såklart saker jag inte skulle göra som att stå på fel sida av rulltrappan eller prata i telefon på tåget hehe ;)
 
 
Här är lite mer random bilder! Vi besökte bland annat Harajuku. Där vi gick längs Takeshita Doori och kollade i butiker och även gick in på ett kattkafé! Vi var även i Asakusa och Akihabara under deras vistelse men den vloggen har jag inte redigerat än och jag har inte så mycket bilder från den dagen.
 
 
I alla fall tillbaka till Kattkafét! Det vi var på var precis vid ingången till Takeshita Doori där man går av vid JR-stationen. Det heter Cat Cafe Mocha och alla katter såg ut att vara kattungar. Jag har även gjort en video om när vi var där och ytterligare information om kattfafét kan ni hitta i video-beskrivningen och i videon om ni skulle vara intresserade!
 
 
Och vi var även på ett ugglekafé, som jag vart på tidigare för typ tre år sedan! Ni kan kolla mitt gamla inlägg här om ni vill, det finns en kort video i den också. Det ligger i Kiba och heter Tori no iru kafe.
 
 
Det var allt för den här gången! Jag vet att min uppdatering igen kom väldigt sent, men min ursäkt är att jag ända upp tills igår arbetat på en MacBook utan batteri, så jag har konstant behövt ha laddaren inpluggad när jag använt den vilket har lett till att den vart skitjobbig att starta varje gång jag ska använda den plus att den har vart en mardröm att ta med så har inte kunnat blogga vart jag vill. Till och med att ta ner datorn till loungen har vart svårt då jag måste sitta nånstans där det finns ett uttag och stanna där ... ja ni fattar! Men nu har jag ett batteri i datorn så hoppas att detta ska hjälpa mig kunna blogga enklare och oftare!
 
Tack för ni som alltid återkommer och fortsätter läsa min bajsiga blogg!
Tack och hej!
Save


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar