Ugglekafé i Tokyo

I ett i ett tidiagre inlägg har jag pratat om kattkaféer, som en unik fika-upplevelse i Tokyo! I detta inlägg så kommer jag presentera Ugglekaféer.
 
Ugglekafé (フクロウカフェ)
Ugglekafé på Japanska är フクロウカフェ (fukuroukafe), jag besökte ett i Kiba, som heter 鳥のいるカェ (Tori no iru kafe).
 
Där kunde man beställa kaffe, te och bakverk med uggletema. I själva kaféet så fanns det en vägg full med burar med fåglar så som papegojor och undulater. Det satt även en del ugglor i kaféet, men man fick inte röra vid dem, vilket är förståeligt. Efter man fikat klart kunde man gå in i ett litet bås där man fick 5 minuter att klappa och hålla ugglor! De var verkligen jättelena!
 
 
 
 
 
 Det var en kul upplevelse att sitta bland busiga papegojor och fika, och sedan få hålla och klappa ugglor. Jag tror de flesta skulle tycka det är rätt kul, så länge man inte ogillar fåglar!
 
 
Har du vart på ugglekafé och vet du några fler "djur-kaféer" i Japan som kan vara roliga att besöka?
Kommentera! ☆


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar