Solig vårdag med kompisar från skolan

 
Spenderade en solig vårdag med två kompisar från skolan (för ett tag sedan haha). Det var i början av mars och av någon anledning så hade sakuran vid Waseda lyckats blomma! Jag hade åkt dit innan jag skulle träffa mina kompisar i Asakusa för att skriva på ett papper till mitt JASSO-stipendium (som tog slut den här månaden...). I alla fall vi gick runt och kollade på templen och i affärer. Trots att den ena kompisen är från Tokyo och vuxit upp där har hon bara vart i Asakusa en gång när hon var liten så jag har vart där fler gånger än henne ... lite intressant haha. Men det är ju ett ganska turistigt ställe så fattar ändå haha.
 
 
Jag tycker att de gamla gatorna är så fina och mysiga så passade på att ta så mycket bilder jag kunde. Vi åt Okonomiyaki som var jättegod och sen gick vi till en affär med macha-glass i jag tror det var 7 olika grader av bitterhet. Jag tog nr. 5 och den var helt perfekt! :) Minns inte vad stället heter dock :/
 
 
Till sist gick vi till Ueno National Museum of Nature and Science. Vi fick gå in gratis då antingen vi är universitetselever eller så var det för att vi gick specifikt på Waseda ... jag minns inte men det var riktigt intressant!
Just nu regnar det nästan varje dag och jag är förkyld och jobbar mest hela tiden. Letar efter ett till eller möjligtvis ett annat jobb med bättre betalt för mindre arbete. Måste ha råd med skolavgiften. Hm.
 
Tack för att ni läste, vi ses!
Save
Save
Save


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar