Mitt första vårlov på Waseda

 
Mitt vårlov började den 1 februari, alltså dagen innan min syster kom och hälsade på så jag tänkte berätta lite om vad som hänt efter hon åkte hem, den 10. Det har inte hänt så jättemycket för jag har mest bara jobbat.
 
Men på alla hjärtans dag så fick jag en cupcake från Basma och runt den tiden så var det också en man som bor här i huset som lämnade av flera lådor med dricka (te, kaffe, cola, vatten ...) i loungen så att man kunde ta hur mycket man vill gratis så har sedan dess ett ton burkkaffe i mitt rum, redo för nästa termin. Jättetacksam :'D
 
 
Jag har sen jobbat ännu mer! Ungefär 3-4 dagar i veckan. Det kanske inte låter så mycket, men helt ärligt så tar det på en att jobba på restaurang (i alla fall en buffé-restaurang i Japan). Jag gillar mitt jobb och så men funderar seriöst på att leta efter ett jobb som är bättre betalt, aka, engelsk- eller svensklärare, där jag skulle kunna tjäna mellan 2000-3000 yen i timmen istället för "bara" 1000. Om någon undrar vad jag ska ha pengarna till: överleva under loven och till skolavgiften. Men skulle kunna ta det mer i ett annat inlägg. Det är något jag velat ta upp länge men det har inte blivit av. Just för att jag jobbar ganska mycket haha.
 
Men jag har så klart roat mig också! Har hängt mycket både hemma och ute med mina kompisar :)
 
 
 Bilden ovan är från en natt då vi alla inte gick och la oss, av ännu okänd anledning. Vi stannade uppe hela natten och gick sedan kl 7 till bageriet runt hörnet och köpte goa färdiggjorda mackor!
 
 
Jag åkte även till Yokohama för första gången sedan jag kom tillbaka till Japan! Det har inte blivit av att jag åkt, då det ligger åt motsatt håll till skolan på min tåglinje (den ligger åt Shinjuku-hållet). Om ni läste mitt inlägg om min radio-intervju så kanske ni minns att jag sa att de skrev att min skola ligger i Yokohama, men haha, jag har bara vart där en gång på två år så nej!
 
I alla fall jag åkte dit med Gill, min koreanska bror och en kille som heter Kubota som jag inte brukar hänga med så mycket faktiskt men han kommer från Yokohama så han visade oss runt lite! Vi gick till Minato-mirai och kollade runt vid hamnen och där de stora båtarna avgår. Det var jättecoolt och fin utsikt så vi tog en massa kort!
 
I alla fall, jag kommer att fortsätta skriva om det jag gjort och ännu inte skrivit om i nästa inlägg!! :D
Save
Save
Save
Save
Save
Save


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar