Vinterlovet so far!

 
Här kommer en sammanfattning av mitt vinterlov! Eller det som hänt än så länge i alla fall.
En vecka innan julafton, egentligen innan vinterlovet men ändå, så hade vi en julfest i huset! Mycket god mat, julmusik, lekar och häng med kompisar!
 
 
På julafton så gick jag först ut på middag (tabehoudai yakiniku) med en kompis och sen när jag kom hem så åt jag ännu mer med mina share-kompisar i huset. Det var knytkalas av mat som alla hade tillagat och bjudit på. Det var en blandning av svensk, fransk och japansk mat. Proppmätt och lycklig haha.
 
 
På Annandag Jul så gick jag ut med Amy, en kompis från skolan och åt nabe, också tabehoudai. Varje gång vi ses så tar vi purikura. Det är våran lilla tradition. hehe. Det är kul att hänga tillsammans för våran japanska är på ungefär samma nivå och vi har båda vart ungefär lika länge här, men vi kommer från olika ställen, hon är från Kanada och jag från Sverige men ändå har vi så mycket genemsamt. En rant, makes no sense. Men är glad att få spendera tid med henne. :)
 
 
Nyårsafton spenderade jag med mina share-kompisar. Vi åt först middag tillsammans och efter tolvslaget så åkte vi till ett tempel (tågen på en del linjer slutar aldrig gå på nyårsnatten). Detta kallas hatsumode (första tempel-besöket på året). Vi åkte dit och önskade oss något och köpte även en liten spådom för året. I min stod det att så länge jag har ett öppet och stort hjärta så kommer det att gå bra för mig i år. Hoppas det stämmer!
 
Jag vet att min blogg har fått lida länge. Jag har vart upptagen och ibland bara inte känt för att blogga av personliga skäl, men jag hoppas att i år kan jag få igång bloggandet igen. För det känns så tråkgit att gå om miste om att bevara alla mina minnen här på bloggen. Känns också tråkigt när det fattas månader i arkivet där till höger haha! Vill att alla månader ska finnas med! haha. Så löjligt men ni kanske fattar vad jag menar ändå..
 
Tack för alla er som fortfarande följer eller precis börjat följa :) Det betyder mycket för mig, speciellt när jag inte ansträngt mig ordentligt och ändå får fina kommentarer från er! Tack och gått nytt år, hoppas ert 2017 blir ett asbra år för er!! :D
 
じゃねー
Save

Gillar verkligen din blogg, jag har följt din blogg ett bra tag!
Jag hoppas 2017 blir ett jättebra år för dig :D

Svar: Åh tack så jättemycket!! Detsamma :D
Josefin Erlandsson

2017-01-09 // 08:46:48

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar