Sammanfattning av maj!

 
På något sätt så lyckades hela maj springa förbi utan att jag bloggade nästan en enda gång. Eller jo bara en gång plus det här inlägget! Men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för det händer ju rätt mycket på en månad!

Jag har fått rätt så många nya vänner i skolan och mina lektioner är faktiskt helt okej! Den här terminen så studerar jag bland annat kommunikation, musik, teater och matematik. Och japanska så klart! Det är rätt mycket arbete så jag känner sällan mig helt fri eller hur man ska säga, men jag ligger i alla fall inte efter så det är ju bra.
 
 
Vår brittiske vän Stuart åker hem idag så vi höll en fest för honom för någon dag sedan. Vi höll ett tinder-party för honom för att han skulle kunna hitta en brud, gifta sig och få ett visum så han skulle kunna stanna längre. Det slutade med att han valde den vackra kvinnan i brudklänningen, som ni ser i grupp-bilden! hohoh. Det är i en man i en klänning om man inte såg det. Mycket vacker. Jag provade också brudklänningen, var tvungen att ta chansen för har alltid viljat prova en "prinsessklänning"!

Min kompis Tae som precis skaffat hund kom på besök också! Det är en Toy Poodle vad det nu är på svenska, men hur söt som helst var den. Så avundsjuk.
 
 
Och så har jag vart ute och ätit lite också. hihi. I går så var jag med två kompisar från en av mina japaskklasser och åt ramen i Takadanobaba. För några dagar sedan så var jag i Machida med två kompisar från mitt share house.

Jag har vart väldigt upptagen den här månaden med skolan. Jag har verkligen velat göra mer videor och blogga men det har inte funnits så mycket tid för det. Den lediga tiden har jag använt till att vara med mina kompisar, men jag ska göra mitt bästa för att komma igång ordentligt med både bloggen och YouTube igen. Vill egentligen berätta mer om skolan och så. Kanske kan göra det i mitt nästa inlägg.
 

Hej!
Jag är lite nyfiken på Waseda! Vad krävs det för att komma in på Waseda? Behöver man kunna bra japanska? Hur går ansökan till? :)

2016-06-14 // 23:51:15

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar