Visumupphämtning i Stockholm!

 
 
I går var jag i Stockholm för att hämta upp mitt visum! För att få tag på de billigaste tågbiljetterna var jag tvungen att ta ett tåg från Borås kl. 05.30 på morgonen och åkte med tåget från Stockholm 20.30 ungefär, så det blev en heldag i Stockholm. Och som sagt, det här kanske blir sista gången i hemlandets huvudstad på länge, så det hade känts otroligt dumt att bara åka dit, hämta mitt visum och sen åka hem igen!
 
Så jag bestämde mig för att kolla runt och ta lite fina bilder på vägen till ambassaden. Jag har inte bloggat något nästan alls om Sverige, så jag får väl göra det nu då, även om det är lite sent att börja vid det här laget!
 
 
På vägen till ambassaden går jag förbi ett hav av fåglar! Jag har aldrig sett så mycket fåglar i hela mitt liv! Om ni frågar exakt vart det är så har jag ingen aning, följde bara pilen på kartan i mobilen! Men jag tror det var nära slottet. Men de har lagt ut en flotte med fågelmat, så alla fåglar i stan hade stannat för att få en bit mat och hänga lite! Och svanar också, de som är så vackra!
 
 
Att hämta ut sitt visum tar bokstavligen inte mer än fem minuter. De har en säkerhetskontroll. De kollar att man inte har något olagligt på sig eller i väskan och sen får man sitt pass och COE och en liten förklaring och ut igen. Jag tog ingen vidare bra bild av ambassadens byggnad för de höll och renoverade (vet inte om man ser det på bilden), men den ser verkligen så typsikt japansk ut!
 
 
Efter att jag hämtat mitt visum kollade jag runt lite i affärer och köpte även lite souvenirer och presenter till mina kompisar i Japan.
 
Mot kvällen så träffade jag Ninni, hon läste min blogg och flyttade in i samma share house som mig, så senast vi träffades var i Japan! Hon var så snäll och bjöd på fika! Jag har svårt för när folk bjuder mig om det inte är en äldre släkting eller pojkvän eller liknande, men vi kom fram till att eftersom hon är äldre än mig så gick det bra, haha. :) Vi fikade på Waynes Coffee. Vi glömde helt att ta kort på vårt fika och insåg det först i efterhand! Men de har matcha latte där, något som jag inte tidigare sett någon annan stans i Sverige, och den var jättegod!
 
Då var alla förberedelser klara nu! Jag har CSN, flygbiljetter, boende och visum! Jag tror inte det är något som saknas nu. Bara 12 dagar kvar till Japan!

Vilken lång dag, jobbigt att åka så tidigt. Men fint att vara i Stockholm ett tag :)

2016-03-04 // 21:39:47

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar