Första veckan!

 
De första dagarna spenderade jag mest hemma och fixade rummet och gick till shopping-centren i närheten för att införskaffa nödvändigheter, men detta inlägg börjar från den kvällen då min väska kom helt enkelt!

Det bor typ fyra svenskar i huset nu, mig inräknad! Bland annat tjejen på bilden ovan! :D Det känns lite konstigt att jag kan prata svenska nästan varje dag nu fast jag är i Japan, men jag klagar inte!
 
 
Jag spenderade en heldag med min vän Tae, men mitt mobil-batteri tog slut under dagen så har inga bilder alls förutom den här fina på mig och den här sjukt söta marshmallow-hunden! Tae ville köpa en hund så vi gick till en djuraffär för att kolla på valpar och de hade tre söta vuxna hundar som sprang fria i djuraffären. De hade även ugglor, katter, kaniner ... och en häst och en get! Jag lovar jag har bara ingen bild på dem haha! Kolla själv! Den ligger i Ebisu och heter Zoo.
 
 
Den svenska tjejen, Basma heter hon förresten skulle åka hem till sverige under ungefär 9-10 dagar så vi höll ett litet mini okonomi-yaki party i söndags!
 
 
I går var jag i skolan för första gången och jag hittade otroligt nog dit utan att tappa bort mig! Campuset är verkligen hur fint som helst. Kan ta fler kort till ett annat inlägg i framtiden. Jag var där för att ta ett placeringstest i engelska och idag så skall jag ta ett i japanska! Ser i alla fall fram emot att få gå här! :D
 
 
I går kväll så kom Tae över med en hyrbil så vi åkte till en billig mataffär så jag köpte på mig en massa billigt kött jag ska frysa in i portioner och lite grönsaker och så. Nästan hela gamla gänget var vi i alla fall :) Det var kul att träffas allihop igen!
 
Jag kommer att försöka uppdater mer i "real-tid" och inte veckovis i framtiden, men det blev lite så den här gången! En bra första vecka i Japan i alla fall!

» Julia

Är så avundsjuk på dig! Vill också åka till Japan haha!

Svar: Du får komma hit nån gång!! :D
Josefin

2016-03-23 // 20:28:35
» Julia

Verkligen! Ska ta tag i det och resa dit för ett studerande år :3 haha

2016-03-25 // 17:58:49

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar