Biljetterna bokade!

Jag har nu bokat mina flygbiljetter! Får man tag på ett par biljetter på ungefär 3300 kr och resan bara är 20 timmar, då är man en lycklig en! Så jag slog så klart till med en gång.
 
Jag åker den 15 mars och kommer fram den 16.
Skolan börjar den 1 april, men det kommer tydligen att vara en del placeringstest under slutet av mars också så saker och ting kommer nog att dra igång ganska snabbt när jag väl kommit dit. Till skillnad från då jag började på TUJ, då kom jag ju till Japan en hel månad innan skolstarten!
 
Nu när biljetterna är bokade så börjar det kännas mer verkligt, fast ändå är det så overkligt att jag ska åka hem igen! Är så klart lite nervös över vad som väntar och så men vi får väl se hur allt blir.
 
Det är exakt 2 månader och en vecka tills jag åker idag då.
 
Jag måste hinna skaffa ett nytt pass innan jag ska åka och hämta mitt visum på ambassaden, då mitt pass går ut nästa år och jag kommer antagligen att få ett visum på två år, så det måste fixas. Som sagt är lite stressad och nervös, men så länge jag bara kör på så löser väl sig allt i slutändan... hoppas jag!
 
Just det! Jag vill också bara säga att ja, jag vet, alla mina inlägg här i Sverige är sjukt trista. Inga bilder och bara en massa text och så, men det kommer det ju såklart att bli ändring på så fort mina resa startar! Och när jag är tillbaka i Japan kommer det ju att finnas en massa jag vill visa er! Så oroa er inte! ;)

» Ninni

Jaa vad kul att du kommer fortsätta blogga! :D

2016-01-08 // 20:12:29

Åh, kul! Verkligen bra pris på biljetterna, speciellt med tanke på att du reser under våren. Hur flyger du då? (vilket bolag, byten?)
Hittade direktflyg för 2500:-/per person 2014 så det var bara att boka och åka tre veckor senare, hehe.

Svar: Jag flyger med Eurowings + Cathay Pacific Airways, resan tar 20 timmar och åker Göteborg → Düsseldorf → Hongkong → Tokyo (Haneda). Vilket kap ni fick tag på då! Aldrig sett något liknande! :O
Josefin

2016-01-30 // 23:55:28

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar