Börjar närma sig nu!

Jag har precis skickat iväg mitt pass och COE till den japanska ambassaden i Stockholm och väntar på att de skall kontakta mig så jag kan komma och hämta upp mitt visum. Alla stipendieansökningar, också ivägskickade och nu håller jag även på att boka rum i huset där jag ska bo. Samma ställe som innan för övrigt!
 
Det är nu... 21 dagar kvar tills jag åker! Det är så sjukt. Tiden jag spenderat i Sverige har verkligen sprungit förbi. Kanske inte just i stunden, men när jag ser tillbaka på allt så undrar jag vart tiden tog vägen. Våren övergick i sommar, som blev höst och vinter... och snart är det vår igen.
 
Kanske är det alla sjuka saker som har hänt som har fuckat upp mitt tidsperspektiv lite. Att det har liksom vart och är fortfarande ett evigt väntande, på något jag inte vet om det kommer att hända eller inte. Det var så underligt för mig att spendera 9 månader utan att egentligen göra någonting. Det flöt liksom bara ihop till ett enda dis. Lite tråkigt kanske, men fick se detta som den längsta semester jag haft i hela mitt liv, tills jag går i pension då! haha.
 
Jag vet inte alls vad som väntar mig i Japan den här gången. Det är otroligt läskigt, men jag vet att jag kommer att klara av det! Dessutom får jag ju alltid så fina och upplyftande kommentarer av er läsare, som liksom ger mig mod och lite extra självkänsla. Så svårt att förklara, men man blir så glad att någon läst ens inlägg och faktiskt tagit sig tiden att skicka iväg något uppmuntrande, att bli trodd på liksom.
 
Så tack till alla er som alltid läser och kommenterar.
Jag vet att hela andra halvan av 2015 och början av 2016 har vart en väldigt tråkig tid här på bloggen men jag hoppas kunna liva upp den då jag är tillbaka i Japan, i vilken situation jag än finner mig i!
 
Jag har liksom lärt mig nu, att vilken situation man än finner sig i så måste man fortsätta leva liksom.
Inte bara "hålla sig vid liv" om ni fattar jag vad jag menar! ;)

Varje dag är forfarande jobbig. Jag är inte ett dugg religös men ofta så ber jag liksom till universum att allt ska bli som det borde vara. Jao. Håller väl på att bli lite knäpp men det blir nog bra ska ni se!
 
Tack igen! Och snart så borde ni kunna se mer och mer uppdateringar här på bloggen!
Inte långt kvar nu! :D

Det ska bli så kul att läsa (och kolla videos på Youtube!) om ditt nya äventyr i Japan! Jag är en relativt ny läsare på bloggen som har läst igenom alla dina inlägg och kollat på alla dina Youtube videos. Jag ska söka till en språkskola i Tokyo och planerar att åka iväg nästa år i april i ett år, så det är jättekul att få följa ditt liv i Japan och förberedelserna dit :)
Lycka till med allt och jag är säker på att du kommer få en superbra tid i Japan igen! :D

Svar: Åh vad glad jag blir! Tack för att du läste hela min blogg och kollade på alla mina videos! :D haha. Kul att höra att du också kommer att åka till Japan! :) Tack så jättemycket! Och lycka till till dig också!
Josefin

2016-02-24 // 03:33:59

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar