Sommarlov!!

 
Mitt sommarlov började för en vecka sedan. Innan dess så har skolarbetet vart såpass intensivt att det har inte blivit något bloggande. Jag har varit ganska trött också, lite emotionell stress kanske man kan kalla det och en massa läxor, samt att jag bara förlorat vanan att blogga också tror jag.
 
Både för min egen och mina läsares skull så känns det jobbigt att jag inte bloggat ordentligt. Men nu blev det som det blev hehe.
 
Jag ska se om jag kan skriva ett inlägg om min första termin på Waseda, för jag kan tänka mig att det kanske kan vara hjälpsamt och intressant för dem som funderar på att studera på universitetet i Japan.
 
 
Sedan sommarlovet började har jag bland annat varit och kollat på fyrverkerier i Sumidagawa, alltså ett Hanabi-taikai (花火大会). Jag köpte en kimono i år också! Och lyckades med hjälp av Youtube och en massa övning sätta på mig den själv. Jag kunde till och med knyta min obi (bandet runt midjan) i en ordentlig rosett så är lite stolt faktiskt haha :)
 
Jag har tänkt filma en video där jag visar min sminkning, håruppsättning och min kimono lite närmare!
 

Har även hjälpt en kompis att flytta, hon bodde här i huset innan men var tvungen att flytta in närmre centrala Tokyo på grund av sitt jobb. Jag och min kompis från skolan, Sakura, lyckades hänga för första gången också, under terminen hade vi aldrig tid.
 
Så allmänt bra start på sommarlovet! Det enda som är lite jobbigt just nu är att min mormor är sjuk och måste opereras. Så är väldigt orolig över hur det kommer att gå.
 
Har även funderat på om jag ska jobba eller inte. Har blivit kontaktad av chefen från mitt förra jobb (på restaurangen), men är osäker. På ett sätt har jag ekonomisk säkerhet tack vare stipendier just nu men måste snart ha en ny macbook för den jag har nu har jag använt i över 6 år och det börjar märkas hah... Behöver även en kamera då den enda jag har är min iPhone. Men det kanske löser sig på något sätt!!
 
Jag vet att min Instagram-header är sönder. Hemsidan jag använder för widgeten har ändrat något så att den slutade fungera. Ska se om jag kan fixa det sen!
 
Vi ses!!

» Ninni

Jag har saknat din blogg :) skulle vara intressant att läsa om din termin

Svar: Hej! Förlåt att det tog så långt att svara på din kommentar!Och tack, va glad jag blir!! :D Jag ska se till att få upp det inlägget så snart som möjligt!!
Josefin

2016-08-07 // 21:32:14

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar