Hanami i Meguro 2016 ♡ 花見

 
År 2016s första hanami gick jag på tillsammans med Basma, som jag nämnt i tidigare inlägg och en kille från England. Vi åkte till Meguro för att kolla på körsbärsblommen längs floden.
 
 
Det var rätt varmt och okej väder, men alla träden hade inte blommat ut än, men det var jättefint ändå.
 
 
Som ni kanske ser på bilden ovan så står träden i full blom på ena sidan floden, men på andra så har de inte riktigt slagit ut ännu. Vi kanske kom lite tidigt, men jag tycker att det blev en hel del fina bilder ändå.
 
 
Detta är ju bara en typ av hanami dock. Längs den här floden så finns det ju inga gräsplättar att sitta och fika på under träden precis, så man kan mest bara kolla på blommorna under en promenad. Men på söndag så ska vi på hanami igen med de som vill hänga på av oss som bor i huset och då ska vi till ett ställe där man kan sitta ner under träden, verkar det som! Så vi ska ta med oss bentos (matlådor) och så är det tänkt.
 
 
Jag har även filmat under vår utflykt så har tänkt sätta ihop en vlogg om detta så det bör komma upp inom kort på min kanal!
 
Jag rekommenderar även Meguro starkt som ett bra hanami ställe! Jag tycker att miljöerna runt omkring även ger jättesnygga bilder. Det är så snyggt med naturen och de fina körsbärsblommen tillsammans med betong och höghus! haha ;)
 


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar