Hana Yori Dango, Harajuku & Shibuya!

 
Min dag började i loungen där jag till min förvåning upptäckte att de sände sista avsnittet av Hana Yori Dango! Satt som fastklistrad framför TV:n som om det var första gången jag såg serien! haha...  bara det att jag redan kunde en del av replikerna utantill. Pinsamt nog.
 
Jag ville gå till Apple affären i Shibya för att fråga lite om min trasiga iPhone så frågade Basma om hon ville följa med! Det slutade med att Zu också hängde på!
 
 
Först åkte vi till Harajuku och gick ner längst den kända Takeshita-Doori. Jag blir lika fascinerad varje gång och tar kort på precis allt haha!
 
 
I en food court så visade det sig att en grupp som jag aldrig hört talas om hade en spelning, men snygga var dem så stod och kollade en stund Haha 😅 Zu skulle dit för att träffa någon han känner men det var ju en kul upplevelse, har nämligen aldrig sett en japansk idolgrupp live förut!
 
Efter det gick vi och letade efter någonstans att äta. På vägen dit finner vi en papperskorg full med paraplyer ...? Kan någon förklara detta för mig? Only in Japan eller vad?
 
 
Eftersom Basma är vegan så blev det en vegansk restaurang med bland annat veggoburgare och soja-milkshakes! Det var verkligen supergott!
 
 
Efter maten lämnade Zu oss och jag och Basma gick vidare för att kolla runt lite på H&M och Forever21.
 
Vad är det med Sverige och Japan och hur plaggen släpps helt olika tider?! Det som precis kommit ut i butikerna i Sverige är redan på rea i Japan!! Här är min tröja jag köpte, som precis kom ut i Sverige innan jag åkte... på rea i Japan?! Förra gången jag åkte hem så upptäckte jag att en kjol och en annan topp jag köpt för ¥100 styck på super-super rea i Tokyo fortfarande såldes för fullpris i Borås liksom ....Så det är inte bra en tillfällighet detta...
 
Men kul dag!! 😆


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar