WASEDA ーーー!

Jag kom in! Jag kom in på Waseda! För att vara ärlig är det mycket som oroar mig både för när jag ska komma tillbaka till Japan igen och det feta studielånet det kommer att resultera i. Men jag måste ta den här chansen. Och söka en massa stipendier också! På ett sätt är jag jätteglad. Det är jag. Men jag vet inte vad jag kommer att komma hem till i Japan. Jag kommer nästan garanterat vara ensam den här gången. Men det kommer att gå bra!
 
Jag tänker hålla er uppdaterade om hela processen!
 
早稲田大学に入学できました!色んな不安なこともあるけど、日本にまた帰ってくるときとか未来の不安も。でも、このチャンスは二度と来ないと思って、頑張ります!
 
今から、大学への道の事いっぱい書きたいと思っています!

Grymt! Grattis 🎉 🎈 🎂 😁 allt kommer lösa sig och bli kalasbra!

Svar: Tack!!! 😁 😉
Josefin

2015-10-21 // 18:20:11
» Ninni

Yay grattis!! :D

Svar: Tack!:D
Josefin

2015-10-21 // 18:31:36
» Nina

Grattis! Tror verkligen det är värt det :) själv har en sådan resa varit min dröm sedan jag var 15 typ... nu har jag dock studerat 5, 5 år i Sverige så på sätt och vis känns det för sent nu. Men man vet ju aldrig hur det blir i framtiden egentligen. Ska definitivt åka till Japan på en lite längre resa så fort jag får råd ivf ^^

Svar: Tack!! Ja, jag får väl se det som en slags investering i sig själv eller hur man ska säga haha;) Om du har en färdig kandidatexamen eller högre och är bra på engelska så kan du ju alltid prova engelsklärare om du skulle vilja prova att bo där eller vad man ska säga :) Men en en resa tycker jag verkligen du ska åka på! :D
Josefin

2015-10-21 // 22:20:46
» Ninni

Betalar CSN för hela skolavgiften? :)

Svar: Ja, för tillfället ser det ut så, men jag har hittat lite stipendier jag ska söka och även skolan har egna stipendium + möjlighet att söka andra japanska stipendier, så jag hoppas på det bästa. :) Men det går ju teoretiskt betala allt med CSN hehe.
Josefin

2015-10-24 // 17:48:34
» Stina

Grattis (^_^)

Svar: Tack!! :D
Josefin

2015-10-25 // 02:46:40

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar