Våren är påväg!

 
Det här är, eller kommer bli min första vår i Japan (inte riktigt säker om den officiellt börjat än liksom?) För jag åkte till Sverige och va där mellan februari och slutet av april förra året, så jag missade Sakuran och allt! Men i år kommer jag vara här för våren!!
 
Man börjar speciellt märka att det närmar sig vår i Japan när man börjar se Sakura-temade produkter, så som Sakura Latten från Starbucks och den där te-flaskan i mitten av bilden, som fått sin etikett omdesignad och prydd med fin sakurablomster (smaken är densamma som alltid dock).
 
Jag har också börjat se lite Sakura blomma lite här och där nu men längtar efter att det ska blomma på ordentligt så jag kan gå på min första "riktiga" Hanami. Förra året så fick jag i alla fall se några enstaka träd blomma, men vill kunna sitta och ha picknick i ett paradis av Sakura, både blommandes i träden ovanförmig och med ett hav av fallna blomsterblad under mig! Längtar!
 
 
Kommer du vara i Japan då Sakuran blommar i år, eller har du vart nåt tidigare år?:)
Och hur går det för våren i Sverige, har den kommit än??

» Ninni

Är sakuralatten god? ^^

Svar: Den var helt okej, trodde bara den skulle smaka lite annorlunda än vad den gjorde.hehe:) Smakade mer jordgubb än jag förväntade mig.
Josefin

2015-03-11 // 02:32:57

Åh, hanami är typ det vackraste jag varit med om. Var i Tokyo 2010 under hela hanamisäsongen, förra året kom vi ju lite sent men fick se en del träd (speciellt i Shinjuku gyoen, där det finns många senblommande träd). I år hoppas vi verkligen på att få se en massa blommande träd igen, men jag hörde att det redan börjat...? Är ju 10 dagar innan vi är där!

Svar: Vet inte riktigt om körsbärsträden har börjat än, enligt kenta så är de träd vi har sett andra slags fruktträd... om de nu inte börjat än så lär de ju göra det snart i alla fall:)
Josefin

2015-03-25 // 10:42:51

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar