Testar 100 yen-affärssmink!

 
Jag var lite i 100-yensaffären där jag bor i veckan, för jag behövde en ögonfransböjare. Jag hade inget rouge och inga läppglans (är ingen sminkgalen person), men har alltid viljat testa rouge liksom, hur det ser ut på mig och så, så därför tänkte jag att jag kunde köpa ett för ¥100, vill inte slänga ut en massa om det bli fel färg eller om jag bara aldrig använder det, köpte dessutom ett läppglans också, bara för att se om det var bra.
 
Rouget passade mig i färgen i alla fall. Det är jättebra om man är blek, för färgen var inte så jättestark. Men i slutet av dagen så har det ramlat av lite, så man får liksom ha det med sig och bättra på under dagen om man nu tycker det behövs. Om man använder en liten borste (så man inte får med orange och rött också) så fungerar den hudfärgade delen av rouget jättebra som en highlighter också, för det har ett rätt naturligt skimmer och "glittar" liksom inte.
 
Läppglanset hade i princip ingen färg, eller så va det samma färg som mina läppar(?), det var glansigt i alla fall, men ... det höll inte längre än typ 20 till 30 minuter, sen var det borta igen!
 
Jag antar att ¥100 yenssmink kan vara bra om man behöver lite smink fast man är SJUKT fattig. Ögonfransböjaren var i alla fall som vilken som helst. På 100 yensaffärer så har de oftast sminkverktyg också (svampar, borstar, ögonfransböjare osv), dessa kan vara värt att köpa för 100 yen, och till exempel lösögonfransar och sånt.. men vill man ha bra smink så får man nog betala lite mer liksom! ;)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar