Så mycket att göra!

 
Jag började skolan för ungefär två veckor sedan, och den här veckan började jag också jobba på Restaurang Stockholm, som faktiskt, trotts att jag hade panik över hur det skulle gå innan jag började, så visade det sig gå mycket bättre än jag trott. Min skola håller inte direkt tillbaka med läxorna och de dagar jag jobbar slutar jag ofta efter 23.00 och kommer hem runt halv ett på natten. Men jag måste.
 
Jag måste ju ha pengar, till mat och hyra och tågkort och mobilräkning... det är inte lätt att vara "vuxen".
 
Sedan jag började på Stockholm har jag fått en bild av mig (och deras semlor) upplagd på deras Facebook-sida för att göra reklam om att de erbjuder semlor nu. Blev verkligen jätteglad över det!!:D
 
På en del lektioner så måste jag sitta och kladda i mitt block (och ta lite anteckningar), för annars så faller huvudet seriöst till sidan sig själv. Jag vet inte om det är för att jag sover för lite, för att lektionerna är så jäkla tråkiga eller om det är för att jag inte ätit nån fruktost.. och de flesta lärarna tillåter inte att man äter på lektionerna heller.
 
Samtidigt som jag såklart kommer fortsätta att göra mitt bästa och hålla på och arbeta och plugga och hålla på och så vidare och så vidare, så känner jag mig redan trött! Och har lite panik också. Att det aldrig kommer ta slut liksom, att det inte alls är så här jag vill leva. Det är inte jobbet för där trivs jag jättejättebra, alla är så snälla och jag tror jag snart kan lära mig mina uppgifter och så ... men det är just skolan. Ibland så tänker jag att jag bara ska skita i att göra mitt bästa hela tiden för det här är inte den skolan jag vill gå på egentligen och så vidare, men jag måste helt enkelt fortsätta göra mitt bästa tills jag lyckas komma in på en annan skola, eller helst just DEN skolan jag vill gå på!
  
Imorgon är det söndag, fast jag jobbar igen, på Stockholm!!
 
Har du också mycket att göra det senaste? Eller har du tagit det lugnt?
頑張り続きましょう!
Josefin

» lml

Livet i Japan kan vara väldigt tufft om man både studerar och jobbar, jag vet. :/ Jag gjorde samma sak och gick sedan in i den berömda väggen. Var försiktig. Ett tips är att inte göra allt så himla helhjärtat (låter konstigt jag vet). Se till att ha stunder eller dagar där du får vila ut och göra det du vill. Glöm även inte att äta och sova. :)
Ta hand om dig <3

Svar: Tack för dina tips och råd! Jag har vart lite rädd att gå i väggen faktiskt, så får försöka ta det lite lugnt också... och äta och sova:) Tack för din fina kommentar! <3
Josefin

2015-01-24 // 16:29:39

Det är roligt att följa ditt liv i japan! :) jag själv kommer att studera där i två månader under våren och undrar om maten är dyrt? Ca hur mycket lägger du ut för maten varje månad? Finns det billiga sushi ställen i tokyo? :) hoppas du har tid att besvara mina frågor

Svar: Vad glad jag blir att höra att du uppskattar min blogg!!:D Va roligt! Jag skriver ett inlägg om det, eftersom jag tror att det kan bli ganska långt och för att andra kanske också kommer ha nytta av det.. tack för dina frågor!! :D Jag ska se till att få ihop det ikväll eller tills imorgon!
Josefin

2015-01-29 // 08:13:26

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar