På äventyr med Keiko-san!

 
För några dagar sedan, så träffade jag min share house-kompis Keiko-san efter jobbet i Shimo-Kitazawa, där vi åt ramen. Keiko-san ville egentligen gå till en affär hon trodde fanns i Shimo-Kitazawa, men det visade sig att hon sett fel på addressen eller nåt, för den låg tydligen på andra sidan Tokyo(?) Haha, så vi bestämde oss för att bara gå runt och kolla lite istället.
 
Vi roade oss med att ta väldigt random bilder på olika saker vi såg och efter ett tag så insåg vi att inte längre var i Shimo-Kitazawa... så vi fortsatte att gå rakt fram åt, i hopp om att komma till någon station.. och sen började jag känna igen mig, det var jätteskumt, liksom jag kände bara "Jag har vart här förrut, jag har sett den där affären innan, och den där övervuxna tomten utan hus!" Och då slog det mig att vi gick på exakt samma väg, fast åt motsatt håll, som jag och Kenta gjorde i sommras, när vi gick från Sangenja till Shimo-Kitazawa, när vi var på en Brasiliansk Parad där. Så sjukt att vi lyckades gå på exakt samma väg ... så ja, till sist kom vi fram till Sagenja!
 
Det visade sig sen att vi var tvungna att åka till Shibuya och sedan tillbaka till Shimo-Kitazawa för att byta till Odakyu Line som går hem.. vilket slöseri med pengar! haha
 
Men kul var det i alla fall, blev ett riktigt äventyr!:D


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar