Itazura na kiss イタズラなKiss 〜 Love in Tokyo

 
Itazura Na Kiss. Aihara Kotoko, en tjej som inte är speciellt smart, blir kär vid första ögonkastet i Irie Naoki, som är motsatsen, alltså ett geni, men tyvärr har han inte en personlighet att matcha sitt utséende och intelligens. När Kotoko änligen får chansen att berätta för Naoki hur hon känner blir hon nobbad med; "Jag gillar inte dumma tjejer". Men historien slutar inte där.
 
En dag blir Kotokos hus sönderslaget av en meteriorit och det visar sig helt av en slump är Kotokos och Naokis pappa gamla vänner, som gärna låter Kotoko och hennes pappa bo hos dem tills de lyckad hitta ett nytt hus. Vilken tur man kan ha då!
 
 
Itazura Na Kiss är en fin liten kärlekskomedi om man söker någon lättsamt att mata hjärnan och hjärtat med. En sak som jag gillar med det här dramat är att även om det kan bli lite galet och att man ibland undrar vad karaktärerna tänker med egentligen så finns det även en bra balans med logik lite då och då, speciellt från Kotokos pappa. Jag vet inte om det bara var jag som blev frustrerad av en del tecknade serier när jag var liten där även föräldrarna var helt hjärndöda och puckade, som tur är så får vi inte det i den här serien!
 
Naokis mamma är nog bland de roligaste och omtyckta för mig i alla fall! Det är så underbart att se hur hon hejar på deras förhållande och alltid är på Kotokos sida, även om det blir lite mycket ibland..
 
Som sagt; en lättsam serie för när man känner för att bara kolla på något gulligt..  men det betyder inte att karaktärerna här helt platta och oföränderliga ... men det är ändå ett drama med hög underhållningsfaktor! ;)

Kul att se en recension på en film som inte är amerikansk.

Ha en super mysig kväll

Svar: Kul att får positiv respons när man gör recensioner på något annorlunda:) Tack det samma!
Josefin

2015-01-06 // 19:53:14

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar