Ny bloggdesign + omorganisering

 
Jag har länge suttit på en designidé om att ha en header med interaktivt och uppdaterbart innehåll och så, men jag fick aldrig ihop det bra estetiskt sett, plus att jag inte hade någon tid. I dag var det helgdag för min skola, så jag satt uppe och pillade med designen och slutresultatet blev detta.
 
 
I headern finns en klocka med japansk tid, mitt instagram-flöde, min senaste YouTube-video, länkar till mitt Instagram- och Youtubekonto, och drama-fredagens alla draman listade. Tänker skriva drama-fredag de fredagar jag får tid, eller så skriver jag dem i förväg och köar inläggen. De ska komma nu i alla fall!! Jag kan inte lova varje fredag, men i alla fall varannan.
 
Det enda som jag kanske kommer ändra på lite i efterhand är min profilbild till höger, och så kanske jag kommer lägga till lite i menyn. I menyn har jag redan gjort om kategorierna, så de ligger i underkategorier, som jag hoppas kommer göra det lättare att hitta det ni letar efter. Även arkivet har jag ändrat på, så det sorteras efter år nu istället, vilket jag tycker är snyggare.
 
 
 
Jag har precis spelat in materialet till min room/share house tour och kommer slänga ihop videon så fort jag har tid och ork!
 
Vad tycker du om designen? Är det något som ser konstigt ut eller något jag borde ändra på?
Tack för att just du läser min blogg ☆
Josefin

Riktigt snyggt gjort. Hur tusan fick du till allt detta? ^nyfiken^

Svar: Tack så mycket!!De vita ramarna, kartan o namnet är liksom bara en vanlig header bild, och sen har jag satt in instsgram-widgeten, Youtube-videon och klockan o textrutan samt mina länkar med div-koder.. jag vet inte hur mycket du kan av html och så så vet inte hur jag ska förklara.. men det är ganska lätt bara lite pilligt hehe:)
Josefin

2015-02-19 // 22:18:54

Nja, är ingen jättefena på htlm.. än! Kan väl typ vad man lärt sig av att prova sig fram och läsa sig till för bloggdesign. Men tack för svar!

2015-02-20 // 10:10:48

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar