Söka till universitetet! 日本の大学に入ってみます!

Jag har i alla fall nu bestämt mig för att försöka söka till universitetet i Japan! Mina föräldrar har i princip gått med på att lägga ut det som skall betalas i förväg tills jag får pengarna av CSN, så tänker köra på! Känns lite sådär att jag förväntar mig så mycket av dem, men så otroligt tacksam att de stöttar mig så trots mina galenskaper haha!
 
Jag ska söka till School of International Liberal Studies (SILS) på Waseda, ett program i Liberal Arts, helt på engelska, men man får lära sig japanska under tiden! Jag är sååå taggad igen! OM jag kommer in så börjar jag redan i vår!
 
Vem vet det kan ju skita sig en gång till så får vara lite mer förberedd på detta den här gången. Går det inte vägen igen, visst, det skulle ju kännas pissigt men då är min plan B att söka till Yokohama National University som också har ett program helt på engelska, som man kan söka senare i vinter och som börjar hösten 2016... Går inte det, ja då vet jag inte än men vi får väl se! Kanske läser ett distansprogram i så fall på en svensk skola, så jag få frihet att röra mig hur jag vill!
 
日本の大学に入ってみることにしました。
早稲田大学の国際教養学部で勉強したいです。全部英語で、日本語も一時に勉強出来ます!
入れたらまた春日本に戻って来れます!
 
今回またダメになる可能性はあると分かっているので、プランBは横浜国立大学で、そこも英語の学部あります。
それもダメだったら...スウェーデンの大学のオンラインプログラムで勉強しようと思っています。ただだし、勉強しても自由にどこにもいけます!

» Naka

Det kommer att ordna sig! :) Men hoppas du kommer in! :)

Hoppas själv på att jag kan få studera i Japan efter jag är klar här i Sverige med mitt program + japanska kursen på universitet. ^^

Svar: Tack för din fina kommentar! :)Ja kör på det, tycker jag verkligen du ska göra!! :D
Josefin

2015-08-21 // 11:03:03

Heja heja! :)

2015-08-22 // 10:22:57

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar