Flask-tepåsar i Japan

 
I en 100円 shop hittade jag de här långa te-påsarana för flaskor. Har aldrig sett något liknande innan, så jag tänkte att jag skulle se hur de smakar. Det är tre stycken i påsen så det blir billigare än att köpa färdigt te på flaska som kostar ungefär 150-200円 per flaska. Här får man tre flaskor för 100! Det fanns andra sorters teer med samma slags påse men jag valde grönt te (緑茶).
 
 
 Man häller vanligt kranvatten i en tom 1.5- eller 2-litersflaska och stoppar ner tepåsen. Sedan låter man den bara stå i kylskåpet i ungefär 3 timmar.
 

Jag tyckte att det smakade lite vattnigt dock, det smakade inte så mycket te, men det smakar definitivt bättre än Tokyos kranvatten. Jag ska nog prova med mindre vatten nästa gång.
 
Om du vill betala mindre för te på flaska och om du inte har något emot att det är rätt svagt, så kanske du kan prova det, annars så var det kanske inte en så himla stor hitt. Nog använder jag upp de jag köpt, men fler köper jag nog inte.
 
Prova du med om du törs(t) hehe! ☆

Spännande! Men kanske blir godare i en mindre flaska?

Svar: Ja, jag får prova det med! :)
Josefin

2014-06-18 // 21:27:49

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar