Julfest i Haijima

 
I Lördags så var vi sex stycken från Comfort Shin-Yurigaoka som gick till ett annat Share House, Comfort Fussa-Haijima på en liten julfest.
 
 
De serverade varmt vin (typ glögg?) och en massa god mat och tårta. I haijima så har de också byggt en jättefin scen, där de har blandannat ett piano, så de höll även ett jättefint uppträdande med julmusik. Vårt Share House har istället fler komiska talanger än musikaliska, så Kawashima-san och Kenta framförde några av sina sketcher.
 
 
 Det var också idag vi skulle filma det där TV-programmet jag och min kompis skulle vara med i. Innan vi skulle börja sminka oss så blev vi intervjuade. Var jättenervös, och eftersom min japanska inte är så jättebra till att börja med heller, så blev den väl ännu sämre under intervjun ...
 
I alla fall, sen gjorde vi vår grej helt enkelt. Vi framförde en kort version av en känd komedisketch som är "en grej" nu i Japan. Min del var rätt lång och komplicerad då min partner bara behövde säga samma sak genom hela uppträdandet, så jag var lite nervös att jag skulle glömma allt, men det gick bra!
 
Jag får inte säga namnet på TV-programmet tydligen, men det ska sändas nån gång i Januari (ska ta reda på det exakta datumet).
 
 
Det var jättekul men det tog upp en hel del av min jobbsökartid... men måste ändå hålla mig inom 20-dagarsgränsen!! Jag har inte alls haft tid med något annat julfirande än den här julfesten heller. Men det får komma sen.

Vilken härlig julfest ;D

2014-12-16 // 10:30:53

Härligt med julfest :)

2014-12-16 // 20:32:09

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar