Skillnader mellan Japan & Sverige



Min senaste video handlar om skillnader jag upptäckt mellan Sverige och Japan efter att ha bott i båda länderna. Jag har egentligen så mycket mer jag upptäckt, även likheter, som jag skulle vilja prata om i framtiden. Jag blev så himla passionerad när jag pratade den här gången att jag fick klippa ut hälften för annars hade videon blivit typ 20 minuter!
 
Efter proven planerar jag även att fixa gamla bilder på bloggen som är för stora och går utanför kanterna, för jag har ett sånt himla kontrollbehov, jag vill liksom att hela min blogg ska vara en trevlig läsupplevlese, speciellt när jag har eveighetsscroll så känns det så B att helt plöstligt, när man kommer längre ner så ser allt helt skräpigt ut haha, så jag kommer kanske fixa kollage och sånt i äldre inlägg!

» Nina

Tyckte detta var en jättebra video :D kan dck inte jämföra med de andra du gjort eftersom jag är ny läsare, men ska kolla på dem senare ^^ vore roligt med en del 2 ivf :) det är kul när man hör att dina erfarenheter av Sverige inte helt stämmer överens med ens egna med x) Det om väskor dock.. deras tankesätt är ju mkt mera logiskt än vårt x) vi har inte skor på oss inomhus för att de blor smutsiga ute, men en väska som stått på marken kan minsann vara både på golvet i andra rum än hallen och i soffor och grejer haha (eller iaf i mitt och mina kompisars hem) :P

Svar: Tack så jättemycket! :D Jag har inte så många andra prat-videor som denna ännu, men jag har många ämnen om Japan och Japan/Sverige som jag vill ta upp i framtiden! Och en del två vill jag också göra!! :) Det är just därför jag var så noga med att säga att det är bara sånt jag sett och upplevt, för även inom samma land så ser vi och upplever saker annorlunda, det kändes fel att säga att det var fakta liksom. Det är speciellt intressant att höra när andra har andra upplevelser än en själv. :)
Ja, eller hur! Det där med väskorna är ju egentligen himla logiskt om man tänker efter. Efter att ens väska vart utomhus på alla möjliga smutsiga ställen så lägger man den i sin säng eller på sitt rena golv haha!
Josefin

2015-07-23 // 11:48:03

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar