KitKat med Wasabi-smak i Japan

 
Jag tror många säkert redan vet om detta, men i Japan så kan man hitta KitKat, och andra produkter för den delen också i andra smaker som inte finns att köpa i andra länder.

Jag har sett den här med Wasabi-smak ett tag och undrat om den verkligen faktiskt smakar som Wasabi och om den är lika stark som vanligt Wasabi.
 
Jag trodde faktiskt att den skulle vara stark, men när man först biter i den och tuggar lite så är det bara en mild smak av vit choklad ungefär, sedan kommer eftersmaken, som smakar Wasabi, men den är inte stark. Goda var de, men dyra! För detta paket med 12 stycken små i så fick man betala ¥800, i alla fall där jag köpte den. I vanliga fall kostar en påse med flera små ¥260-¥350 kanske. Väldigt dålig estimering, men skillnaden är stor.

KitKat finns även i andra smaker så som matcha grönt te och jordgubb, dessa är de enda jag kan minnas att jag sett, förutom den vanliga. Men sedan finns hur många andra som helst också, det är bara det att de är svåra att hitta. Grejen är att det finns en del personer här på internet som vill få det att framstå som att man kan gå in i vilken mataffär som helst och så ska det ligga uppradat alla tiotals sorter på godisavdelningen. Tyvärr, min vän!
 
Den vanliga och den med grönt te är rätt enkla att hitta. Jordgubb vet jag inte riktigt, har sett den ibland i mataffärer. Den med Wasabi har jag bara sett som i presentaffärer (omiyage).
 
 
Jag vill också lägga till att, jag tycker den svenska och den japanska KitKat-chokladen (den vanliga) smakar lite annorlunda. När jag åt KitKat för första gången i Sverige så gillade jag den inte så jättemycket. Sedan när jag kom till Japan och smakade på KitKat så blev jag helt fast och beronde. När jag sedan var hemma i Sverige mellan Februari och April så smakade jag på den svenska igen och kunde då tydligt känna en skillnad. Wtf? Är det ingidienserna som skiljer sig från länderna kanske?
 
Om du är i Japan eller kommer åka dit, så rekommenderar jag i alla fall att du provar den med grönt te, eller vilket godis som helst med grönt te, för de är himla gott!

Har du prövat någon av de japanska kitkat-smakerna? Vilka? Vad tyckte du om dem?

ätit några olika, typ wasabi och grönt te, men även typ med creme brulee smak och med "hokkaido beans", skulle inte säga att det smakar ancho (tyvärr) utan mer faktiska bönor lätt underligt! kan inte komma på någon mer.

2014-05-20 // 16:16:00

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar