Hakone Forest Adventure & Onsen

 
I går åkte vi med vårt Share House till Forest Adventure i Hakone. Det är en äventyrspark där man får ta på sig ett sele och klättra upp i trädtopparna.
 
 
Vi började med att käka nudlar till lunch, när vi väl kommit fram till Hakone! Inget klättrande på tomma magar här inte!
 
 
 Det var lite läskigt, men skitkul! Man står på plattformar och tar sig genom en hinderbana mellan träden med nät, linbanor, olika hängbroar och lianer. Det låter kanske helt sjukt när jag beskriver det på det här viset. Att man ska slänga sig mellan träd flera meter upp i luften. Men säkerheten är riktigt stor och gör man bara som de säger så kan man inte ramla ner. Ramlar du så fångas du upp av selet.

 
 
Efter trädklättringen så åkte vi till en onsen. Det här är min andra gång jag åker till en. Jag tänker inte gå in i detalj hur det fungerar i detta inlägget, men jag kanske skriver speciellt om onsen i ett annat någon gång. Första gången kändes det lite skumt, men jag vande mig snabbt redan då. Nu andra gången så tänker man inte på att man inte har något på sig alls längre. Det är dessutom mer awkward att bete sig alldeles generat och konstigt när ingen annan i din grupp eller på hela badet gör det. Man står ut nog som det är ändå.

Och män och kvinnor badar inte tillsammans! Det finns sånna onsen med, men det tillhör inte normen precis. Och i så fall har man baddräckt har ja So no worries!
 
Så om du någon gång tänker åka till Hakone så rekommenderar jag Forest Adventure och 湯の里 (yu no sato), som är en onsen.
 
Det finns flera Forest Adventure-parker i Japan. Har du vart på en någon gång?
Och har du nånsin badat i en Onsen?  Vad tyckte du om det?


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar