Testar: Muggmuffins för ¥100!

 
Jag gillar att hitta grejer i 100-yen-affärer, speciellt ätbara saker och testa dem. Den här gången tänkte jag testa ett kit för muffins på mugg, eller vad man ska nu ska kalla det. I paketet fanns två påsar (2 cup cakes) och det enda man behöver utöver det är ett ägg per muffin!

 
1. Knäck ett ägg i en mugg. 2. Blanda ihop äggulan och äggvitan, du behöver inte använda ätpinnar, en gaffel går lika bra! 3. Häll i påsens innehåll i koppen och blanda försiktigt, 4. tills du har en smet utan klumpar. 5. Sätt in koppen i mikron på högsta effekt i 2 minuter!
 
 
Så här blev resulatet! Muffinsen växte sig verkligen stora och fluffiga! Dessutom var de mycket godare än vad jag förväntat mig, kanske för att jag inte förväntade mig så mycket från första början.. kanske på grund av min upplevelse av flasktepåsar som jag också köpte i en 100-yen shop. Men de var helt OK!
 
 
Om du bor i Japan så kan du säkert hitta något liknande i en 100-yen shop eller vanlig affär om du vill prova. Det finns säkert i Sverige för den delen också ... men det var mest det billiga priset kombinerat med den goda kvalitén som impade lite på mig! Hehe ꒰•́ॢ৺•̀ॢ๑͒꒱

» Malin

Gud va gott det ser ut! Måste försöka hitta en sån xD

Svar: Gör det!!:D Himla bekväma också om man gillar att "baka" men inte har något tålamod. haha
Josefin

2014-09-02 // 06:09:34

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig

E-post (publiceras ej)

Blogg

Kommentar